Zvonařka koňky

Vozovna koňky v dnešní Šafaříkově ulici zahájila provoz 20. května 1884 zároveň s tratí Můstek - Královské Vinohrady.
Otevřený vůz koňky ev.č.87 před vozovnou na Zvonařce Do haly vedly dvě koleje, v sousedství byly umístěny stáje pro 160 koní. Po elektrifikaci tramvajové tratě k Nuselským schodům v roce 1900 byla vozovna koňky i nadále napojena na kolejovou síť elektrické dráhy a z provozu byla oficiálně vyřazena po zahájení provozu nové vozovny Elektrických drah v Karlíně v roce 1900. Přesto je statisticky vykazováno její kolejiště ještě v roce 1903. 19. prosince 1904 byl pozemek prodán továrníkovi O. Skřivanovi, který nechal objekty vozovny zbourat a na pozemku vystavěl nové budovy. Dodnes však můžeme na vozovnu koňky zavzpomínat ve chvílích, kdy je pro tramvajovou dopravu zprovozněn jeden ze dvou pražských vratných trojúhelníků - Zvonařka. Ještě než s vámi souprava zahne doleva k výstupní zastávce Zvonařka, zadívejte se vpravo. Ano tam odbočovaly koleje do vozovny na Zvonařce...