Ústřední dílny Centrála

Budova Ústředních dílen Centrála
Holešovická elektrárna na počátku 30. let 20.století
Budova někdejších Elektrárny Centrála
Interiér prvních Ústředních dílen Elektrických drah, v holešovické Centrále v roce 1900
Budova Ústředních dílen Centrála
Budova někdejších Elektrárny Centrála
Když 2. července 1900 zahajovalo provoz holešovická vozovna tramvají Centrála byly součástí jejího areálu také první Ústřední dílny Elektrických drah.
Do dílen se vjíždělo s pomocí posuvny a v jejich hlavní budově byla umístěna montovna se dvěma kolejemi a potřebným strojním a jeřábovým vybavením. Třetí kolej byla zavedena do lakovny se sušárnou. K hlavní budově navíc přiléhaly další dílenské objekty - zámečnická dílna, truhlárna a kovárna. Omezená kapacita dostačovala jen krátkou dobu. Proto se již od roku 1909 Správní rada zabývala myšlenkou na výstavbu dílen nových a v dubnu 1914 byly holešovické Ústřední dílny Centrála přestěhovány do nových dílen v objektu karlínské Rustonky. Budova pak mnoho let sloužila jako hlavní sklad Elektrických podniků a zbořena byla až během druhé světové války.