Košíře

Původní provizorní tramvajová vozovna Hlaváčkovy elektrické dráhy na Klamovce přestala po odkoupení tratě Elektrickými podniky a jejím zapojení do systému pražských elektrických drah provozně vyhovovat a Elektrické podniky se proto rozhodly urychleně vystavět vozovnu novou.
Vozovna Košíře ve 20. letech 20. století
Areál bývalé vozovny Košíře v roce 2001 Využily k tomu pozemku, který pro vozovnu zakoupily společně s tramvajovou tratí na tzv. Malé Klamovce. Z tohoto důvodu bylo nutno prodloužit stávající tramvajovou trať od stávající vozovny o 130 metrů jednokolejným úsekem s výhybnou, který se plynule rozvětvoval v remízní koleje. Traťový úsek k vozovně byl dokončen 11. září 1902 a nová vozovna začala sloužit svému účelu 1. října téhož roku. Měla tři lodě po 5 kolejích a byla určena pro 45 vozů. Z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 1937 po zahájení provozu vozovny Motol. Od kolejové sítě byla ale odpojena až v roce 1939. Odstavné lodě byly následně pronajímány, od roku 1947 sloužily dvě lodě k odstavování vraků tramvajových vozidel. V roce 1949 bylo sedm kolejí vozovny opět napojeno na síť. 1. července 1958 zahájily v areálu vozovny činnost dílny těžké údržby trolejbusů, které tu zůstaly až do ukončení provozu trolejbusů v Praze 16. října 1972. Vlastní odstavné lodě vozovny dodnes fyzicky existují.