Centrála

Holešovická tramvajová vozovna Centrála zahájila svůj provoz v areálu Ústřední elektrické stanice v Holešovicích 2.července 1900. Měla tři lodě po pěti kolejích a bylo možné do ní umístit 70 vozů, dalších 15 pak na remízní koleje.
Tramvajová vozovna po roce 1920
Areál někdejší vozovny a Ústředních dílen Centrála v únoru 2002
Holešovická elektrárna v pravé části snímku s dobře viditelnou vozovnou Centrála
Vjezdová brána do areálu Ústřední elektrické stanice v Holešovicích po roce 1900 První vozy se však ve vozovně objevily již v noci z 21. na 22. prosince 1899. Tramvajová trať k vozovně však ještě nebyla zcela dokončena a proto musela být k tomuto transportu položena provizorní kolej. Součástí komplexu byly také první Ústřední dílny - Centrála. V areálu elektrárny bylo také rozsáhlé nákladové kolejiště. Již v roce 1907 postavily Elektrické podniky první kolej ke zdejším skladům, přibližně v roce 1926 byla nákladní kolej přestavěna a umožňovala jak dopravu transformátorů, tak přepravu dalších zařízení do strojovny. Na nové koleji byl nejmenší zdokumentovaný poloměr oblouku v síti pražských tramvají - jen 13,2m!! V roce 1927 bylo kolejiště přestavěno a kolejová rarita tak zanikla. Ani po zrušení tramvajové vozovny k 30. dubnu 1939, kdy byl veškerý personál i vozový park přesunut do nové vozovny v Kobylisích tramvaje vozovnu neopustily. Nákladní doprava zde existovala i nadále a kolejiště bylo během druhé světové války dokonce rozšířeno o několik dalších kolejí, přičemž kolej k rozvodně procházela objektem zrušené vozovny na jejíž druhé straně byl probourán nový vjezd. Kolejiště bylo v padesátých letech postupně rušeno a 11. července 1955 byly z tramvajové tratě před elektrárnou vyjmuty výhybky a poslední zbytky kolejí. V sedmdesátých letech byla jedna z lodí bývalé vozovny zcela zbourána a zbylé dvě značně zkráceny.